fussunk neki újra!

Rendszerváltás 2019

Rendszerváltás 2019

10 objektív ok, ami rendszerváltásért kiált

2018. december 21. - Rendszerváltó

Szeretném azzal kezdeni, hogy nem vagyok sem MSZP-s, sem Fideszes, sem Jobbikos, sem liberális, sem konzervatív, nem vagyok zsidó és nem vagyok náci. Egy átlag magyar polgár vagyok, aki teszi a dolgát, megtett mindent, amit a haza kívánt, fizeti az adót, nem szegi meg a törvényeket, adakozik, hasznos tagja a társadalomnak, és mostanra baromira elegem lett.

Úgy érzem, -és ezzel nyilván nem vagyok egyedül- az elmúlt 30 év nem hozott eredményt, abból a rengeteg pénzből, ami ide érkezett, és a nagyszerű természeti és egyéb adottságainkból eredően úgy kellene élnünk, mint a németeknek. De csak páran élnek úgy. 30 éve hallgatjuk, hogy még pár év, és minden fasza lesz, beérjük Ausztriát, sőt talán még a Marsot is. Eljött az ideje az egész rendszer teljes újragondolásának, ehhez szeretnék első bejegyzésemben 10 okot felmutatni a bizonytalanok kedvéért. Tudnék írni 100-at is, de azok javarésze biztosan ellenvéleményre találna, azzal, hogy bezzeg a Gyurcsány idején, meg az SZDSZ.. stb. Szóval nem, 10 olyan dolgot szeretnék leírni, ami minden előítélet nélkül, józan ésszel átgondolva nem védhető, nem elfogadható, és nem normális. Objektíven, mindenféle részrehajlás nélkül. Lesz benne olyan, amit az előző kormányok is ugyanúgy szarul csináltak.

Előre szólok, a Fidesz lassan 10 éve hatalmon van, nem tudott olyan dolog történni a rendszerváltás óta, amit ne tudtak volna helyrehozni, ezért az "elmúltnyócév" típusú kommenteket nem tudom komolyan venni.

 

1. Szabad közmédia

Egy demokratikus országban a média az ellentétes oldalak véleményét egyaránt hagyja érvényesülni. Nem fordulhat elő, hogy egy állami TV, ami az adófizetők pénzéből van fenntartva, egy kicsit is részrehajló legyen.
A közmédia híradójában egyenlő arányban kell, hogy hírt adjanak minden oldal álláspontjáról. Ha ez nem történik meg, nem beszélhetünk szabad és független közmédiáról. Ha valaki ma átkapcsol egy héten keresztül az M1 híradójára, láthatja, hogy ez nem valósul meg.

2. Kiegyensúlyozott tájékoztatás

Nem csak a közmédia létezik, van piaci alapon működő média is. Újságok, weboldalak, helyi TV és rádióadók. Gondolj bele, kedves olvasó, normális esetben mennyi annak a matematikai esélye, hogy egy ország közel 500 médiuma, -helyi napilapok, helyi rádiók, országos rádiók, országos tv-k és weboldalak- egyetlen kézbe kerüljenek. De tegyük fel, hogy így alakul. Vajon létezik-e olyan ország a világon, ahol a versenyhivatal ezt szó nélkül végignézi. (mondjuk Kubát, vagy Kínát nem számolva) Ma Magyarországon az emberek 70%-át ugyanaz a médiacsoport éri el csak. Ugyanaz a tartalom jön minden csatornán. Nincs másmilyen vélemény. Akinek esetleg van, az egyből soros/csőcselék/liberális/stb. Nem lehetséges, hogy egy tisztességes rendszerben ez így legyen.

3. Társadalmi párbeszéd hiánya

Egy egészséges rendszerben a tömegeket érintő kérdésekben az állam egyeztet az érintettekkel. Kíváncsi az álláspontjára, meghallgatja az ellenvéleményt, megkérdezi őket, nekik hogyan lenne jó. Erre vannak a szakszervezetek, a különböző társadalmi és civil szervezetek, végső esetben a népszavazás. Ha akarok valami olyan csinálni, ami százezrek, vagy milliók, de akár csak ezrek életét is megváltoztatja, akkor megkérdezem és meghallgatom őket. Ezzel szemben a kormány csak a saját véleményét hajlandó figyelembe venni, nagyívben leszarja, ki mit gondol. Senkit nem kérdeztek meg a lakástakarék törvény, a magánnyugdíjpénztárak, a dohányboltok, vagy ezernyi más ügyben. Hoztak egy döntést, sokszor egy-két nap alatt, oszt jónapot kívánok. Majd az jó lesz nektek, mert mi azt mondtuk. Aki hőzöng, annak boldog karácsonyt.

De számold csak össze, az elmúlt években hány ellenzéki népszavazási kezdeményezést sikerült tető alá hozni. Eközben a Fidesz ellenzékből csont nélkül le tudta vezényelni a vizitdíjról, vagy a tandíjról szóló népszavazást. Ma nem tudsz népszavazást indítani. Nincs rá esélyed.

A nemzeti konzultációt meg hagyjuk is... az, hogy küldenek egy levelet, amiben leírnak olyan típusú egyválaszos kérdéseket, hogy ugye te sem szeretnéd ha afrikai néger bevándorlók inzultálnák a kislányodat a nappalidban, miközben téged egy macsétával tartanak sakkban? IGEN/NEM - nem tekinthetőek párbeszédnek. Ez szimpla hülyének nézés.

4. Alázat a vezetők részéről

Egy állam vezetői a teljes lakosságot képviselik. Nem mondhatják azt, hogy veled nem foglalkozunk, mert cigány/kommunista/liberális/akármi vagy. Nem elfogadható az, hogy egy állam vezetői nem állnak szóba senkivel, aki nem nekik, vagy a haveri körének dolgozik. Egy miniszter, egy államtitkár, egy miniszterelnök ugyanúgy kell, hogy válaszoljon egy baloldali, egy jobboldali, vagy akármilyen médium által feltett kérdésre. Ha attól tart -mert ezt sokszor hallottuk-, hogy a nyilatkozatát elferdítve fogják leadni, akkor pedig ott a helyreigazítás intézménye, pereljen és ha a bíróság is úgy ítéli meg, akkor ki lesz javítva. Ahogy ez több száz az ellenzéki politikusok által indított sajtóperben már megtörtént. Konkrétan agyfaszt kapok a notórikus nemválaszolástól.

Ami pedig mind közül a legjobban idegesít, egy állami vezető legyen tiszteletteljes és alázatos a polgárai felé, annyi pökhendi odaszólás, gúnyos vigyorgás, nevetgélés, flegmázás a világon nem fordult még elő, mint itt az elmúlt években, évtizedekben. Nekem ne mondja egy miniszterelnök, hogy "nőügyekkel nem foglalkozom", egy kormányinfón ne röhögjön a pofámba a miniszter egy kínos kérdésre, és ne ismételgesse mindegyik, hogy "kétségbeesett ellenzéki képviselő szánalmas próbálkozásaival nem foglalkozik".. Szóval le kéne szállni a nagyon magas lóról, nem a királyaink vagytok, hanem a szolgáink. Azért kapjátok a fizetést, hogy nekünk jobb legyen. Ezért küldtünk oda titeket.

5. Prioritások betartása

Magyarország 30 éve a béka segge alatt volt gazdaságilag. Most sincs feljebb a bokájánál, pedig az elmúlt 10-15 évben annyi pénz ömlött az országba, hogy nagyságrendekkel jobban kellene élnünk. Ha bárki, legyen az fideszes, vagy ellenzéki szavazó körbenéz az országban, láthatja, hogy ezernyi dolog lenne, amit helyre kéne tenni. Unalomig hajtott mantra, de az egészségügynek toppon kéne lenni, az mindennek az alapja. Ha nincs egy egészséges társadalom, akkor nincs gazdasági fejlődés. Ez mindennél fontosabb. Hogy fordulhat elő 2018-ban európa szívében, hogy százával lépnek le az orvosok, nincs a kórházakban wc papír, meg elem a vércukormérőbe, naponta halnak meg emberek a sürgősségi osztályokon, egy rutinvizsgálatra, mint például egy hasi ultrahang, két hónapos várólista van és még órákig sorolhatnám. Az egészségügy beteg. Abba kellene ölni a legtöbb pénzt.

Vagy a szintén ezerszer említett oktatás. A mai trendek egyértelműen mutatják, hogy a robotok és önvezető autók világában annak a nemzetnek lesz jövője hosszútávon, aki innovatív, aki feltalál, kutat, fejleszt, milliárdokat öl innovációba és technológiába. Ehhez pedig nagyon magas színvonalú oktatásra van szükség, az általános iskolától kezdve figyelni, és képességeiket kiemelve fejleszteni kell a gyerekeket. De nézzük meg, márciusban hogy néznek ki az utak, mekkora kihívás egy kisvárosba költözőnek bejuttatni a gyerekét az óvodába, ezernyi megoldandó és fontos probléma van, ami prioritást kellene, hogy élvezzek.

Helyette minden faluba építenek egy stadiont, olimpiát, meg vadászati világkiállítást rendeznek, kisvasutat a puszta közepébe, ezermilliárdokat szórnak szét olyan célokra, amik még egy svájci színvonalú országban is indokolatlanok lennének. Vettem egy házat nemrég. Olcsó volt, és nagyon lepukkant. Nem a helikopterleszállóval és a szaunával kezdtem a felújítást. Ablakot cseréltem, meg villanyt szereltem, hogy ne fűtsük az utcát és ne égjen le a ház egy rövidzárlattól. És azt hiszem, ha kész leszek, akkor sem fogok helikopter leszállót építeni, mert elég kicsi errefelé a helikopterforgalom.

 

FOLYTATÁS KÖVETKEZIK...

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszervaltas2019.blog.hu/api/trackback/id/tr9614504296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2018.12.23. 07:43:24

A tökömnek kell ilyen argumentumokkal dobálózni? Rendszerváltás! Meg miért?
Nem kell rendszerváltás. Csak elég a fideszből. Miért? Mert van egy rakat dolga ami undorító! Ezekkel le kell számolni. Van néhány megtartandó, amit tovább kell vinni. Ez a fejlődés. Az ellenzéknek elsőként rá kellene jönni, hogy a hatalmat kell akarni. A fidesz mellett nincs második hely, nincs konstruktív, súlyozott ellenzék. Tehát az első, hogy a következő választásokra egybe kell rendezni a teljes ellenzéket, a többpárti demokrácia visszaállításának érdekében. Nem kell mindenben egységes ellenzék, nem kell rendszerváltás, kőkemény munka, és politizálás kell.

Zoltán Rádi 2018.12.23. 08:01:16

@Neo07: Azért az jó nagy tévedés, hogy "könnyű pénzért" hagyták itt az országot, akik kimentek melózni. Több pénzért és normális körülményekért, az biztos, de nem könnyű pénz az.

bda 2018.12.23. 08:16:56

Én is hasonlóan látom a cikk íróhoz az ország állapotát. Havi rendszerességgel átjárok Ausztriába nem egészen Grazig. Már ezen az 50 km-en szembetűnő különbségek vannak, olcsóbb gázolaj, boltokban azonos árak, vagy éppen még olcsóbbak is, fényévekkel jobb utak, kis településeken évek óta működő dolgok pl: Merci kereskedés, az épületek állapota is árulkodik a jobb létről, kerítés ismeretlen fogalom. Mindezt úgy érik el, hogy magasabb jövedelmük van. Hol a hiba? Talán alaptörvénybe illene foglalni a országgyűlési képviselők napi 500 Ft közérdekű munkával letöltendő kártérítési kötelezettséget.

BiG74 Bodri 2018.12.23. 08:24:25

@Zoltán Rádi:
Ez is a szokásos fityisz arrogáns propaganda, ne foglalkozz vele. Könnyű pénz? Azt a tiborcok, mészárosok, ner lovagok ismerik igazán!

midnightcoder2 2018.12.23. 08:28:18

@engedélyes pinaellenőr: Őszintén szólva, eléggé határeset. Ha valaki még életében nem dolgozott sehol, üldögél a papa-mama hotelben és eltartják a szülei, annak kb. annyi fogalma van a világról, amit az iskolában elmesélnek neki, illetve amit a médiában hall. Szerintem a felnőttkor nem akkor kezdődik, amikor elfújod a 18. gyertyát a szülinapi tortádon, hanem amikor először megkapod a fizudat, kifizeted az albérletet / hitelt, rezsit, akármit és a maradékból megélsz a hónap végéig. És ha ezt gyakorolgatod úgy egy fél évig, akkor elkezd valami halvány fogalmad lenni az úgynevezett valóságról.

midnightcoder2 2018.12.23. 08:33:16

@bda: Azért azt ne felejtsd el, hogy az osztrákok már a Monarchia idején is klasszisokkal fejlettebbek voltak gazdaságilag mint mi. Aztán volt itt egy gengszterváltás, ami után lényegében nulláról kellett felépíteni a gazdaságot, kb. mint egy háború után. És olyan országokkal versenyezve kellett ezt megtenni, ahol nem volt ilyen. Nem állítom, hogy nem lehetett volna ezt _sokkal_ jobban csinálni, Pl. talán nem kellett volna a keleti piacokat azonnal feladni, nem kellett volna szétlopni az országot privatizáció címén, stb, de az osztrákokkal összehasonlítani a mai magyar állapotokat, és ezt az épp aktuális kormány nyakába varrni, finoman szólva nem teljesen fair.

midnightcoder2 2018.12.23. 08:39:48

@Orbán veje: Mondjuk első körben Pl. lehetne egy korrupcióellenes charta amit minden ellenzéki erő aláírhatna, olyanokkal mint hogy ha hatalomra kerülünk és meglesz a 2/3, akkor az alkotmányba rögzítjük hogy kis hazánkban a állami korrupció ugyanúgy el nem évülő bűncselekmény mint az emberiségellenes bűntettek. És amiben vállalják, hogy amennyiben ez a 2/3 ellenére nem teljesül, akkor az újonnan alakult, a paktumot aláíró pártok felállnak és új választást írnak ki. Kb. ez lenne a minimum ami alapján el lehetne hinni, hogy ezt a korrupcióellenes harcot komolyan gondolja az ellenzék.

midnightcoder2 2018.12.23. 08:42:52

@BiG74 Bodri: Mindenesetre ma egy magyarországi lakás árát jóval könnyebb egy svájci szoftverfejlesztő fizujából összehozni mint egy magyaréból. És kinn sem nehezebb a meló. Ergo igen, könnyebb pénz. És ez fokozottan igaz Pl. egy ápolónőre, orvosra, pedagógusra, de akár hegesztőre vagy ácsra is.

exterminador 2018.12.23. 08:48:10

Kedves posztoló! Teljesen mindegy, mit szeretnél, az ország nagy része teljesen elégedett azzal, ami van. Kétségbeejtő. Lehet, hogy volt valami igazsága Kertész Ákosnak.

pizo 2018.12.23. 08:52:31

Itt akkor lesz változás, ha a 89 előtti időkben érintettek kihalnak,. Ez még sok év, talán akkor lehet nekiállni valami értelmeset építeni Magyarország címszó alatt.

Zoli

Nagyorrú Barbi 2018.12.23. 08:59:13

Őszinte érdeklődéssel olvastam a rendszerváltásra buzdító szösszenetet. Egy baj van vele, hogy kicsit későn tagadott billentyűzetet a szerző. Esetleg, ha a gyurcsótány kormány idején íródik, tán még el is hiszem a megfogalmazottakat...

midnightcoder2 2018.12.23. 09:05:08

@pizo: Ja. Akkor már senki sem fog emlékezni rá, mekkora szívás volt a szocializmus. Csak tudod az a baj, hogy ettől a szocializmus ugyanúgy szívás, ergo ha építesz egy másikat, akkor az ugyanúgy csődbe megy.

Orbán veje 2018.12.23. 09:06:26

@midnightcoder2: Haver! Remek a cikk. Ilyenkor derül ki igazán, hogy te egy milyen szarházi diktattúrapárti, mocskos orbánbérenc vagy.

Orbán veje 2018.12.23. 09:09:41

@Nagyorrú Barbi: Haver! Látom utálod a jogállamot, a fékek-ellensúlyok rendszerét a szabad sajtót, a független intézményeket, és hát ebből eredően jól szembeköpöd a magyart történelem hőseit, kik mindezért sokszor az életüket adták.

Tudod mit haver? Takorodj a mocskos, fideszes, orbánista kurva anyádba.

HALÁL A CEU ra 2018.12.23. 09:13:48

@tamask: "Ja, a lábukkal kellene szavazniuk a magyaroknak. "

Egyetértek páros lábbal kell bele taposni, a mocskos hazaárúló sorosbérencek pofájába.

BiG74 Bodri 2018.12.23. 09:18:17

@midnightcoder2:
Trollovec elvtársovác!
A könnyű pénz kifejezés nem egyezik a magyar nyelvben a könnyebben szerzett pénzzel!
Amúgy persze jobban keresnek, különben nem mennének ki. Viszont itthagyni barátokat, családot, megszokott nyelvi környezetet, terveket, negyed-féléleteket az is a könnyű kategória mindenkinek.
Könnyű pénz, minden szart fityiszesen megakartok magyarázni, ámen. Csináljátok úgy, hogy komolyan lehessen venni titeket, mert jelenleg szarok vagytok!

ulpius66 2018.12.23. 09:43:06

Elvtársak!

Demokrácia van!

Mindenki azt csinál, ami jólesik neki!

Aki akar külföldre megy dolgozni, aki akar nem megy külföldre.
(azt mondjuk pofátlanságnak tartom, ha a külföldre szakadt hazánk fiai ezt úgy állítják be, hogy íme ők milyen ügyesek...... az meg még nagyobb pofátlanság részükről, hogy jól lenézik az itthon maradottakat....)

Gandosz 2018.12.23. 09:54:09

@bda: Ukrajnában 30 ezer forint az átlagfizetés. A városkép, utcakép siralma. Hol a hiba Ukrajnában?
Ott, hogy a termelés tőkésítettsége kisebb, mint nálunk. Ezért fordul elő, hogy elítélnek egy nőt, aki a téeszből tápot lopott, hogy legyen mit enni adni a családjának.
A legnagyobb baromság, korlátoltság az aktuális kormányt szidni évszázados lemaradás miatt. Gyurcsány sem azért volt rossz, mert nem emelte a béreket havi 1 millióra.

nemecsekerno_007 2018.12.23. 10:05:24

@ulpius66: .... és még a nyuggereiket is itthon hagyják, mi meg fizetjük a nyugdíjukat. Meg persze az EÜ ellátásukat is...

ezekről persze szemérmesen hallgatnak és ekézik a határontúli magyarokat.... WTF??

2018.12.23. 10:14:57

@engedélyes pinaellenőr:

"Jól megértitek egymást...Szex is lesz?:)"

Naná! Téged is beveszünk harmadiknak.

Hari Seldon 2 2018.12.23. 10:37:48

@arturdent:
Nem szeretem az ilyen csúsztatásokat. Olyan maffiaszektás szokás.
- Tudod, nálunk nem egy párt szavazta meg a módosítást. - 1958-ban népszavazás volt az ötödik köztársaságról.
Volt ott náltok ott ilyen a rabszolga-land-ban? Nem emlékszem rá.

KissGecihuszár 2018.12.23. 10:43:28

Tökéletes látlelet Hazánkról, az elkúrt utolsó 30"demokratikus" évünkről, amikor (ha valamikor akkor ekkor) minden esélyünk , lehetőségünk meg lett volna arra, hogy elinduljunk, fejlődjünk, felzárkózzunk, s esetleg mostanra utolérjük Ausztriát, de nem. Neem, nekünk végig kellett moralizálni a '90-es évek elejét, hogy mi bizony szerető karjaink szélesre tárjuk, tiszta lapot nyitunk, enter-t nyomunk az előtt a senkiházi, minimum kényszermunka táborba, de inkább LÁMPAVASRA való komcsi-zsidó ex mszmp-s, ÁVÓ-s, III/III-as, nettó BTk-s bűnbanda előtt, akikről pontosan tudható volt, ha és amennyiben engedjük, hogy egykori politikai hatalmukat egy "békés" átmenet során azonnal gazdasági hatalomra fogják átkonvertálni és egy szemernyi skrupulusuk, önmérsékletük nem lesz, amikor az egykori állami vagyon privatizációjában esélyt kapnak. Ezzel '90- környékén minden olyan Magyar ember pontosan tisztábaN volt, aki egyrészt az mdf érában vezető tisztséget töltött be, másrészt véleményformáló jobboldali értelmiség is, a ballibsi( leginkább szdsz-es kőzsidó Magyar gyűlölő véglények) értelmiség pedig még jó hogy, hiszen ők voltak az egész rombolás, nihil éceszgéberei, hogy rohadnának meg ott ,ahol vannak! '93-ra teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy ennek az országnak annyi, ha úgy tetszik; game over! Szétlopták az összes még értékes, az országnak a legutolsó pillanatokig devizát termelő vállalatát, majd a szarér-húgyér megszerzett gyárakat "okosba" továbbadták a nyugati konkurenciának, mondván "ők értik a XX. század végének elvárásait, hozzák a tőkét, meg a know-how-t, meg egyéb nettó hazugságok." Az mdf kormány és főként a '92-re már full kripli, betegsége okán már józanul gondolkodni képtelen antall '90-es kormányra kerülését követően egyszer sem vette a fáradságot, hogy "le ereszkedjen" a zemberek, a Nép közé és valamiféle párbeszédet folytasson az emberekkel, elmondja, hogy a komcsi-zsidó banda és a !fidesz! egyfajta megvadult vérebként csattogtatja a hátuk mögött véres fogsorát, blokkolják a kormányzást , minden kínálkozó alkalmat megragadnak, hogy ellehetetlenítsék a parlamenti törvényalkotást, kivonulnak, obstruálnak, céljuk, hogy 2 vállra fektessék az mdf kormányt. Azonban antall legsúlyosabb hibája az volt, hogy ahelyett, hogy ő inkább miniszterelnök-helyettes és mondjuk oktatási miniszterként szolgálta volna hazáját, kamatoztatva egykori tanári, történészi, múzeumigazgatói tudását és egy ilyen vérzivataros időszakában egy vérbeli kérlelhetetlen technokrata közgáz gurura bízta volna a miniszterelnöki pozíciót, aki egyfelől elismert Nyugaton is, másfelől nincs semmiféle olyan sötét folt a múltjában, amibe belekapaszkodhat a fentebb említett hulladék ellenzék! Neem, ehelyett lavírozgatott, bepucsított, LEPAKTÁLT az 1. számú ellenség szdsz-el, parttalan vitákba keveredett a faszkalap csúti véglény vezette, a minél nagyobb .kosz, nekünk annál jobb politikáját követő fidesszel, miközben az ország '93-ra gyakorlatilag az összeomlás szélére került; volt itt ikerdeficit, 1.8 millió munkanélküli, totális társadalmi és gazdasági összeomlásba taszított Észak, Kelet, Dél Magyarország, de gyakorlatilag -tán a vízfej és agglomerációja kivételével- az egész ország totális összeomlást élt meg, melynek negatív társadalmi következményeit mindmáig nyögjük, pl. a túlburjánzott vízfej és agglo-ja vs. kizsigerelt, leszart, tönkretett Kelet és Dél-Magyarország,stb.
végezetül én csak annyit mondhatok, hogy az elmúlt 30 évet visszacsinálni már nem lehet, az quasi lehúzhatjuk a wc-n! Ez a hajó már elment! Amit itt és most tehetünk, hogy egyrészt mielőbb a picsába zavarjuk ezt a BTK-s NER maffiát és a jelen ellenzék olyan, dettó vállalhatatlan figuráit, mint fleto, illetve az mszp, dk azon "arcait", akikről pontosan tudható, milyen szerepük volt a '90-et követő pusztításban,majd tartunk egy amolyan össznépi castingot, melynek keretében felkutatjuk azon, Hazájukért tenni vágyó polgártársainkat, akikkel el lehet kezdeni a közös munkát, miközben olyan törvényeket hozunk, melyek akár kényszermunka tábori büntetést helyeznek kilátásba azokkal szemben, akik családi és/vagy haveri tulajdonnak szeretnék betudni a Nemzeti vagyont. Igen, ha kell; elrettenteni, meghúzni a teljesen egyértelmű mércét, s aki férgesnek bizonyul, nos az hulljon el!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.23. 10:49:16

A liberális rendszer le lesz váltva világszrete, ez a kozeljоvő eseménye.

Jakab.gipsz 2018.12.23. 11:04:32

Nincs új a nap alatt. Ismét a Pravda olvasói levelét tárja elénk a leleményes index. nincs új a nap alatt.

Rendszer váltást sürget a 2/3 -os többséggel újra választott keresztény demokrata kormány ellenében,

Mert veszélybe van a, mi is van veszélybe a sátánfajzat Soros politikailag korrekt nyitott társadalom víziója.

Ütős címmel kezdi a független civil "10 objektív ok, ami rendszerváltásért kiált" , majd felsorol ötöt.

Hari Seldon 2 2018.12.23. 11:06:13

@külföldrekényszerültem:
MIért így hívnak, hogy "kényszerültem". Ez nem kényszer. Vagy neked rosszabb itt? Ne már. Pont az ilyen sok sötét barom miatt jöttünk el onnan. Mert ha ez a maffia eltakarodik, akkor is talál ez a hihetetlen sötét tömeg egy másik s*et. - Úgy vagyok vele, ha ez kell a hülyének, csak játsszák tovább, de nélkülünk. Semmi gond, jó mulatást. Aztán amikor ez a (rabszolga)munka alapú társadalom beáll a földbe 3-4-5 év mulva akkor is tessék csápolni. (merthogy hozzáadott érték nem sok van, anélkül meg nincs hosszú távú bérfejlesztés, növekedés)

Jakab.gipsz 2018.12.23. 11:08:03

@Jakab.gipsz: Bocs helyesbítek!

Majd felsorol öt szubjektív okot. A kis leleményes.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.23. 11:14:29

Tobb, mint 25 eve hiszek abban, hogy nem kormanyvaltasra, hanem rendszervaltasra van szuksegunk. Itt vannak a konkret elso lepesek: hungariangeographic.blog.hu/2018/03/01/nem_kormany_hanem_rendszervaltasra_van_szuksege_magyarorszagnak

midnightcoder2 2018.12.23. 11:23:30

@BiG74 Bodri: A családtól, barátoktól való elszakadás nehézsége erősen személyiségfüggő. Az sem mindegy, hogy hány évesen csinálod ezt. Az sem mindegy, hogy pár évre mész ki, vagy végleg akarsz kinn maradni. Én Pl. ma ha csóró huszonéves fiatal programozó lennék, akkor tuti hogy elhúznék vagy 3 évre az angolokhoz, egyrészt hogy fényesre csiszoljam az angol nyelvtudásomat, mert az ebben a szakmában eléggé lényeges, másrészt hogy össze tudjak szedni annyi pénzt ami idehaza már elég egy lakáshoz. Pedig én nem az a kimondottan könnyen barátkozó, és családtól könnyen elszakadó típus vagyok.

szanalmas 2018.12.23. 11:24:15

@ulpius66:

"... és mindenki boldog!
(kivéve persze a ballibsik, mert azoknak még a szar is keserű....)"

Remek meglátás!!!4! Szerencsére az idióta többségnek ízlik a szar. Bármennyit lenyomnak a torkukon, élvezik! Kéjenc banda! Maszarország rulez!!!!!

midnightcoder2 2018.12.23. 11:31:47

@Hungarian Geographic: Magyarországnak arra lenne szüksége, hogy az alkotmányban legyen lefektetve, hogy a korrupció ugyanúgy nem évül el mint az emberiségellenes bűntettek. Aztán az is, hogy a korrupciós vádakra nem érvényes a képviselői mentesség. Ha most Pl. az ellenzéki pártok kötnének egy olyan paktumot, hogy 2/3-os hatalomra jutásuk esetén ezt megcsinálják, akkor esetleg komolyan is lehetne venni a gondolatot, hogy ők nem lopni jöttek.

midnightcoder2 2018.12.23. 11:34:35

@szanalmas: Nézd, az átlagpolgár alapvetően a saját zsebét nézi. Ezért tudott 2006-ban nyerni Fletó, miközben már rohadt körülötte szét a gazdaság. Most ráadásul még ez sincs, a makrogazdasági számok nem túl fényesek, de közel sem olyan katasztrofálisak mint Fletóék idején.

felucca02 2018.12.23. 11:39:18

@MACISAJT1: Cignykérdést kérdezed?

Csakis tájékoztatással, a közbeszédbe történő beemeléssel, pozitív kampánnyal. Például a barom plakátkampányok, a semmirenemjó nemzeti konzultációk költségvetésének egytizedéből már olyan fáintos pozitív cigányságkampányt lehetett volna szervezni, hogy a dánok ide járnának tanulmányútra. De nem ez volt a döntés, a döntés az volt, hogy ezt a pénz egy kilencvenéves vénember lejáratására kell kibaszni az ablakon. Hiszen ez fontos, a nemzet egytizedének teljes marginalizálódása, az pedig bagatell.

Elégedett vagy a válasszal?

Neo07 2018.12.23. 11:40:16

Ha rendszerváltásról álmodoztok, netán tényleg meg akarjátok tenni, akkor nyomorult bűnözők vagytok, akik ellen minden eszközzel fel kell lépni. De azt is tudjuk, hogy ezt akarjátok kiprovokálni, hogy aztán tényleg a jelenlegi demokratikusan megválasztott hatalomra lehessen kenni a diktatorizmust meg a többit.

Ma Magyarországon hatalmas a forgalom karácsony előtt, mindenki nézelődik, vásárolgat. Az utakon alig találni tízévesnél régebbi autókat, rengeteg az új autó, rengeteg az építkezés – és azt hazudjátok, hogy itt rosszul mennek a dolgok?!

Rendben, legyen emberi jog a migráció. Menjen Ukrajnából, Ázsiából, Afrikából, stb Londba az összes olyan ember, aki elégedetlen a fizetésével (szerintem nincs olyan ember, aki elégedett ezzel), és teljen meg Nagy-Britannia meg Németország ls a többi ország. Szerintetek mi lesz az eredmény? Csak a gazdasági vetületét nézve: a bérek jól le fognak csökkenni, az élet sokkal rosszabb lesz, a munkanélküliség az egekben, a tömeg miatt vezényszóra kell fordulni az ágyban. Miközben a kibocsátó országokban alig érezni az elvándorlást, ha mégis érezni, egy emberöltő alatt újratermelik a népességet. Megoldás ez? Persze, hogy nem!

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.23. 11:42:58

@midnightcoder2: Egyertelmu, hogy ha meg fog tortenni a rendszervaltas, akkor a kommunizmus bunei alatt, adminisztrativ modon szamon kell es lehet kerni mindent - mondjuk onnan, hogy az elso szovjet katona hazank teruletere lepett a II.v.h.-ban. Nepirtas, korrupcio, etc you name it... semmi nem fog elevulni!

midnightcoder2 2018.12.23. 11:45:54

@Orbán veje: A jogállam, a fékek ellensúlyok rendszere egy percig sem akadályozta a szocikat hogy szétlopják az országot a 90-es években, és később sem. És Pl. a Horn kúrmány alatt milyen is volt a szabad sajtó ? Volt két, még pesten is alig olvasott, vidéken nem is létező papír alapú újság. Ez volt akkoriban az úgynevezett sajtószabadság. A közmédiát pedig kb. ugyanúgy a mindenkori kormány szócsöve volt, egyedül a Kossuthon volt heti két óra Vasárnai Újság ahol az ellenzék megszólalhatott. Ma pedig a balfékelé az egyik legolvasottabb papír alapú napilap (népszava), és egy rakás más újság a HVG-től a 168 órán át a Vasárnapi Hírekig. És nem mellesleg övék a legolvasottabb hírportál, az index, plusz van 444, 24.hu, és kismillió blog.

midnightcoder2 2018.12.23. 11:51:11

@Hungarian Geographic: Nem kell feltétlenül visszamenőleg. De ha valaki lop, akkor ne nyugodjon bele hogy semmi baj nincs ezzel, mert úgyis elévül. Onnantól kezdve mindig meg lesz a kockázata annak, hogy valamikor jön egy olyan rezsim ami megkapargatja a lopásainkat.

OFF
Az már persze megint egy másik kérdés, hogy Pl. az emberiségellenes bűnöket is visszamenőleg vezették be, amikor Hitlerék tevékenykedtek akkor ez a kategória még nem igazán létezett. És akkor is elég egyoldalú volt, Drezda, Tokió, Hiroshima és Nagasaki polgári áldozatai miatt is nyugodtan ülhettek volna az ottani gyilkolást elrendelő delikvensek, csak ugye a történelmet a győztesek írják. Arról beszélve, hogy hasonló jellegű bűnökért ülnie kellett volna a jó Sztálin elvtársnak is, ahogy később Mao elvtárs sem került bíróság elé, pedig úgy 60 millió civil halála az ő nevéhez is köthető.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.23. 11:53:36

@Neo07: Az elmult 28 evben kb 100.000 milliard(!!!) forintot loptak el es 1.5 millio magyarral lett kevesebb , amit hivhatunk nyugottan Magyar Holokausztnak! Sem a nepirtas, sem a lopas, sem semmi mas buncselekmeny nem maradhat megtorlatlanul!
Egy 2012-ben elkészített tanulmány állítása szerint, ami anno megmozgatta a magyar közvélemény még gondolkodó részét 242 milliárd dollár áramlott ki Magyarországról az azt megelöző 20 évben magánemberek offshore-ügyletein kereszül.
Azóta 6 év telt el… Hol volt még 2012-ben Mészáros Lőrinc, és a NER-huszárok?
Ez az összeg mai áron forintosítva: 62436 milliárd forint. Ennyi pénzből 17839 felcsúti stadiont lehetne építeni. Ennyi pénzből, a jelenlegi költségvetést figyelembe véve közel 38 évig lehetne az egészségügyet, és 31.5 évig az oktatást finanszírozni.

Neo07 2018.12.23. 11:59:52

@felucca02: "egy kilencvenéves vénember lejáratására kell kibaszni az ablakon"

Ez a kilencvenéves vénember ma az EU informális vezetője. Senki sem választotta meg, de rendszeresen ellátogat Brüsszelbe és eligazítja az iszákos Junckert, kiadja neki a követendő célokat. Persze nem közvetlenül, hanem csak a sorok közt, finoman, kedvesen, két puszi után megsúgja neki mit gondoljon a dolgokról. De szerencsére itt van a Miniszterek Tanácsa, és a többi szerv, amik miatt ma még nem tudnak maradéktalanul megvalósulni a legújabb társadalommérnöki elgondolások.

Tehát komoly tétje van a májusi EP-választásoknak, nem véletlen, hogy aktivizálták magukat a Soros NGO-k, és befolyásolni akarják a közvéleményt. Tüncikéznek, diktatúráznak (kérdem, egy diktatúrában meddig lehetne diktatúrát emlegetni?, látványosan elégedetlenkednek.

Én, köszönöm, nem kérek egy újabb szélsőliberális kurzusból, láttuk már, mire képesek. Ha ők kormányozhatnának, fogalmuk sem lenne a szükséges lépésekről, láttunk más sok riportban mennyire tudatlanok, rögtön dicsérnék a túlóratörvényt, elprivatizálnának mindent, úgy ahogy ezt nekik nyugatról előírják neki, ők ezt engedelmesen végrehajtanák, hiszen ők kis gyáva kisfiúk a nagy nyugati politikusok közt, megnyitnák a kerítést, beengednének boldog-boldogtalant; na akkor lenne rossz az élet itt, további magyarok el, arabok, négerek be; de őket ez nem zavarná, hiszen végre helytartók lehetnek és gazdagon élhetnek.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.23. 12:02:42

@midnightcoder2:
Pont az a lenyeg, hogy miutan nem tortent meg a rendszervaltas, egy kalap ala kell venni MINDEN bunt!
Kovacs Bela Kisgazdaparti allamferfi 1947. február 21-i letartoztatasa ota ugyanazaok vannak hatalmon, meg 1956-ban a kommunista Nagy Imre kormanyaban is Kadar Janos mellet masik 8 olyan miniszter volt, akik Kadar megtorlo kormanyanak a tagjai voltak: hungariangeographic.blog.hu/2016/10/27/gondoltad_volna_hogy_nagy_imre_kormanyaban_kadar_janos_mellett_8_masik_miniszter_is_tagja_volt_a_for

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.23. 12:03:50

@Neo07: A Fideszt (meg az ellenzeket) jobbrol lehet csak levaltani

pofán verjük a lipsiket oszt jonapot 2018.12.23. 12:12:47

@Hari Seldon 2: "Aztán amikor ez a (rabszolga)munka alapú társadalom beáll a földbe 3-4-5 év mulva akkor is tessék csápolni".

Ja tuti biztos, a jovoheten. Mert mar annyiszor beleallt a foldbe az elmult 8-9 evben, hogy mar tiszta a lyuk fold.

felucca02 2018.12.23. 12:16:13

@Neo07: Még ha mondjuk egyetlen szó is igaz lenne abból, amit itt összehordasz, adódik a kérdés: az x milliárd forintos plakátkampány püspökladányban és gyékényesen mennyiben rendíti meg annak a pozícióját, aki szerinted az eu informális vezetője?
???

Sir Gombóc 2018.12.23. 12:18:36

@midnightcoder2: mit szívsz? Kemény anyag lehet, tiszta fejjel nem lehet ennyi baromságot összehordani..

Sir Gombóc 2018.12.23. 12:20:46

@midnightcoder2: még most sem nőttél fel, ugyanolyan naív vagy, azt sem veszed észre, hogy a kommunistákat támogatod..

BiG74 Bodri 2018.12.23. 12:21:26

@felucca02:
Iszonyatosan! A magyar plakátok és Bözsi véleménye alakítja a nyugat véleményét!

BiG74 Bodri 2018.12.23. 12:23:32

@BiG74 Bodri:
Mármint a Bözsi néni, de nem szabad kimondani a nevét! (Soroooosss!!!!)

Sir Gombóc 2018.12.23. 12:24:01

@nemecsekerno_007: kár, hogy ezek az arcok a fideszben is ott vannak a mai napig, ha ez nem lenne, még akár hiteles is lenne, amit írtál..

felucca02 2018.12.23. 12:30:52

@BiG74 Bodri: Igen, én is így gondolom, csak az ellenség (soross!) megtévesztése miatt kénytelen voltam így kérdezni. Kösz, hogy megerősítettél! Heil!

Buchhalter 2018.12.23. 12:46:00

@Tibor Bocs: románia elhúzott? Na mesélj! Az ottani ismerőseink mást mondanak.Olvassá már híreket! Polzikai válság van már régóta Romániában.Annyira jó ott az élet ,hogy onnan is elment 4 millió ember és valahogy nem akar visszamenni! Soroljam? Az egészségügy és a szociális ellátó rendszer még szarabb mint nálunk.Az átlag nyugdíj meg a mienk 2/3-da .A vasút hálózata meg alig lett mostanában fejlesztve.Ennyi elég is a nagy "csodás" Romániádról. Ha a Cseheket hoztad volna el az reálisabb lett volna.

Sir Gombóc 2018.12.23. 12:46:23

@Neo07: mindig felhozzátok az angol választási rendet, csak arról feledkeztem meg, hogy ugyanekkora létszámú országgyűlés esetén ez kétszer ennyi, új szavazó körzetet jelentene, ami már kevésbé képes elmosni a szavazókörök eredményeit, így jóval kiegyensúlyozottabb lesz a végeredmény is. Nem lesz az, hogy egy városi körzet eredményét érdemben befolyásolná egy falusi. Plusz nagyobb befolyásoló tényező lenne a képviselők munkája, ez ma szinte semmilyen módon nem játszik.
Én támogatnék egy ilyen választási rendet.

Hari Seldon 2 2018.12.23. 13:00:03

@pofán verjük a lipsiket oszt jonapot:
Kb nem érdekel, hoyg mikor álltok a földbe. Eddig felfutott a világgatdaság, a németek meg jól kerestek a rabszolgáikon. Egy kicsit vissza is kaptak.
Aztán majd ha jön a következő válság, majd lesz okos nézés. - De mint mondtam, ez nem az én gondom. Legyen a tiéd.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.12.23. 13:00:32

1. nem lesz rendszervaltas
2. ha nem elsz ugy mint egy nemet az a te bajod #annyitiser

élveteg 2018.12.23. 13:08:16

Minek közmédia ?
Semmi értelem már a mai világban valamint törvénnyel tiltani hogy állami pénz bármilyen uton hirdetések vagy más formában bármilyen irptt elektronikus netes médiumhoz kerüljön Tessék megélni a piacon Ha nem megy akkor becsuknak Az összes létező pénzt megvonni minden színháztól Egy fiilért sem adni se,,semmilyen filmre se előadásra könyvkiadásra zenére semmi a világon Éljnek meg a piacon ha nem akkor annyi meg a bambi Az lesz az ország kultúrája művészete ami ilyen feltételek közt is fent marad Ahogy Amerikában sem döntik az állam pénzét ilyenekbe mégis vannak könyvek ujságok film meg színház Rendszeresen sportló emberként mondon Élsporta egy fillért sem Sportra kizárólag iskolai szinten költeni

Kivlov 2018.12.23. 13:10:33

Késő.
89ben akasztani kellett volba mindet, akinek vezetői szinteken köze volt 40 év népnyúzásához. Nyilvánosan, élő TV adásban.
A többi komcsi kiszolgálót meg kitiltani a közéletből egy életre. Persze vagyonelkobzással együtt.
És mindenekelőtt elmagyarázni a népnek, hogy innentől mindenki "a maga szerencséjébek...", és el lehet felejteni az állami gondoskodásra várást, meg a maroktartást.
No, ekkor beszélhetnénk rendszerváltásról. A többi csak a sz*r masszírozása...

Behajtó70 2018.12.23. 13:14:08

Objektív? Szó sincs róla! Vagy direkt buta, vak, és süket, vagy csak egy újabb ballib marking-lózung.

De nézzük sorban:

1. Szabad közmédia: a színházak, rádiók nagy része balliberális kézben van. Az internet - facebook, google, youtube - balliberális kézben van. A legnagyobb TV társaság is: RTL. Hát te miről beszélsz? Arról, hogy gazdasági csőd miatt beomlottak a társadalmi támogatás nélküli gyűlöltlapok? Mert a gyűlöletkltésből mar nem lehet megélni? Arról! A mondanvalójuk nem több, mint az orbántakarodj. Mindig minden rossz. Létzhet ez? Te ezt tényleg így látod? És ezt tényleg objektívnek nevezed? Na ne röhögtess!

2. Kiegyensúlyozott tájékoztatás: lásd fent.

3. Társadalmi párbeszéd hiánya: az társadalom kévislői elsősorban balliberálsok. Mert a posztokat egymás közt osztogatják, pl 2 hete az MTA által alapított és működtetett Széchenyimozgókép- és színházművészeti osztály rendes tagja lett Alföldi Róbert és Szász János, címzetes tagoknak választotta a közgyűlés Ferge Zsuzsát, Földényi F. Lászlót, Kenedi Jánost, Kornai Jánost, Szelényi Ivánt és Vekerdy Tamást. Áuld már el, milyen ézületű lehet az a közgyűlés (MTA legfelső döntéshozói), akik ilyen listát állítanak össze! Milyen alapon merészeled használni a “Társadalmi” szót ezekre a csontvelőig gyűlöletből élő balliberálisokra! Ez nem a társadalom! Jól jegyezd meg, te kis “objektív”!

De sorolhanám a nebeket a szakszrvezetek vezetőiről, kevés kivétellel mind exkommunista, vagy neoliberális posztkomcsi. Ezekkel milyen párbszédt akarsz? Ezeknek nem a munkások számítanak, csakis saját, kisstílű, rövidtávú érdekeik. Politikai gazmberek mind, a munkások elárulói! Bizonyíték: hány multi ellenes tüntetést, munkabeszüntetést láttál, amit ők szerveztek? Ja, egyet sem? Pedig a melósokat a multik használják ki legjobban, három műszakban, minimálbérért. Az persze nem érdemel tüntetést, ugye?!

4. Alázat a vezetők részéről: ugyan kivel szemben? Mert a néppel szemben megvan. De az exkomcsi, ex-szdsz, vagy éppen DK-s szemkilövetőkkel szemben semmiféle alázat nem kll, sőt, sokkal keménybben kellene fellépni a gyurcsány-éra kitartottjaival és veztőivel szemben!

5. Prioritások betartása: Isten, Haza, Család! Ez ma így van. Mi a gondod ezzel?

....te...objektív.

2018.12.23. 13:17:15

@tamask: "Közben az Orbán család vagyona hányszorosára nőtt? "

Most mé mondod, szegény Viktornak alig van vagyona, a bevallása szerint. Gazdagabb vagyok még én is nála.

Visceroid 2018.12.23. 13:24:21

"Meg kell nyomni a restartot, vissza kell menni 89-ig és elölről kezdeni az egészet."

Hülyeség. A magyar nép ezt érdemli, ezt kapja. Az az igazság, hogy ami most történik az méltó befejezése annak, ami 1920-ban elkezdődött. Legyen ez okulás a világ minden népe számára!

BiG74 Bodri 2018.12.23. 13:27:51

@Jankove:
Múltkor küldtem neki egy kis pénzt, mert szólt, hogy kihízta a nadrágjait. Hát csak konfekcióra futotta!

baldoc 2018.12.23. 13:37:05

@Buchhalter:"románia elhúzott? Na mesélj! "
Románia 2010 óta 400 milliárd dollár GDP- vel többet termelt mint mi.
Hogyan?
Mi mit csináltunk, stadiont, VB??

baldoc 2018.12.23. 13:42:11

@Behajtó70: Maga komolyan igaznak tartja a hazugságot?
Vagy nem Magyarországon él?
Vagy szereti a diktatúrát?
Gyűlöli a szabadságot?
Milyen értékeket képvisel?

naivugyfel 2018.12.23. 13:44:21

@dhrbikes: megtörtént az előbb (nehogy kitöröld az "ismeretlen" címről érkező e-mailt :-))

Sütemény1975 2018.12.23. 13:52:58

@MACISAJT1: Pedig 8.5 év alatt nyilván helyre lehet hozni 50 év szarát. jah. nem.

Andy73 2018.12.23. 13:57:14

Nincs szükség újabb rendszerváltásra, hiszen az EU teljes jogú tagja vagyunk.
Arról nem ír a blogger, hogy ő milyen rendszert szeretne, de nagyon remélem, hogy nem az EU-n kívülit.
Az EU-n belül pedig csak árnyalatnyi különbségek vannak, ami a rendszert jelenti.
Mo-on a 2004-2010 közötti alrendszer (ami a liberális demokrácia itteni, posztkommunista változata volt) nem működött, csak a csőd szélére vitte az országot.
A 2010 óta tartó alrendszer (ami szintén a liberális demokrácia egyik alfaja, csak NER-nek hívják és illiberálisnak becézik) egyelőre elég jól működik, sőt gazdaságilag egyre jobban - ezt rengeteg adattal lehetne alátámasztani.

Egyébként érdekes ez a meglehetősen sommás és naiv alapvetés: "Úgy érzem, -és ezzel nyilván nem vagyok egyedül- az elmúlt 30 év nem hozott eredményt, abból a rengeteg pénzből, ami ide érkezett, és a nagyszerű természeti és egyéb adottságainkból eredően úgy kellene élnünk, mint a németeknek."

És ezt miből érzed? A görögöknél nem volt 40 év kommunizmus, és régóta az EU-ban vannak, még sem élnek úgy, de a spanyolok vagy az olaszok sem. A németeket lehet példának venni, és megpróbálni utolérni őket, de meglehetősen naiv elképzelés, hogy az menni is fog - amíg te (jó esetben) közelítesz hozzájuk) ők tovább fognak fejlődni.
Ja, és országonként is meglehetős különbségek vannak. Egy magyarországi sváb településen pl. lehet, hogy némiképpen hasonlóan élnek, míg egy roma többségűben ez kevésbé valószínű.

Sütemény1975 2018.12.23. 14:00:03

@midnightcoder2: Sporttól megvonni a pénzt? Rossz döntés. A sportot támogatni kell. Minden sportot, főleg azokat amiben kimagasló teljesítményt nyújtunk.

baldoc 2018.12.23. 14:03:24

@Andy73:" csak a csőd szélére vitte az országot."
Miért kell hazudni?
Van valami valódi alapja az életének?

Buchhalter 2018.12.23. 14:05:14

@Behajtó70: társadalmunk legalja megjelent aki simán az utcára tesz egy családot tartozás miatt.Szerintem neked ahhoz sincs jogod,hogy lélegezz! Soha nem gondolkodtál el azon ,hogy keres valami normális munkát? Teszem azt miért nem mész el szociális munkásnak. Lehet kapnál magadról egy görbe tükör képet és elgondolkoznál saját magadról.Kellemes Karácsonyt.

Buchhalter 2018.12.23. 14:06:50

@baldoc: ahhoz képest mégis súlyos gondok vannak Romániában .Behatóval kár foglalkozni ,általában vissza se ír.Jellemhibás szegényke.

Orbán veje 2018.12.23. 14:07:46

@Andy73: Haver! Neked mint szarházi diktatúra támogató mocskos orbántrollnak valóban nem az a feladatod hogy kifogásold a jogállam lebontását!
De akkor mi a kurva anyádért nem takarodsz például az origóra, vagy valamelyek mészáros lap felületére?

bda 2018.12.23. 14:26:02

@midnightcoder2:
20 éve mondta a töri tanárom: "56-ig az osztrákoknál is ott volt az orosz, ekkor mi jobban álltunk gazdaságilag mint ők, nézzétek meg ők hol tartanak és mi...". Én szerintem egy betűvel nem említettem, hogy ez a probléma csak is kizárólag az aktuális kormány felelőssége lenne, a cikkíró se, hanem ő is az elmúlt 30 év irányítására tesz burkoltan célzásokat. Az előző kommentemet pedig így kezdtem: "Én is hasonlóan látom a cikk íróhoz az ország állapotát." Egyébként a lényegre jól rátapintottál a 90-es évekbeli zavaros vizekre, a gengszterváltás és társai.

A privatizációnak is tapasztaltam pozitív vonásait, tény alapvetően ritka eset. Hosszú történet lesz.

2015-2016-ig dolgoztam egy nagy mezőgazdasági cégnél mint pénz és adóügyes, szóval ha valaki akkor jól beleláttam cég dolgaiba. Egy német úriember szenvedélyes vadászként már a 70-es években idejárt hozzánk élvezve kis hazánk nyújtotta természeti adottságait és vendégszeretetét. A rendszerváltás után ahogy a legtöbb cég ez az állami gazdaság is a tönkszélére jutott. A Magyar Állam kereste meg ezt az úriembert, hogy az állami gazdaságot ha teheti vásárolja meg és ekkor megkötött az állammal egy 80 évre szóló földbérleti szerződést, hosszabbítási opcióval, hogy a gazdasághoz tartozó cca 8000 ha területet 10 Ft/ha bérleti díjért használhatja. Most erre sokan felkapják a fejüket, hogy csak ennyi? Igen de ez az egész terület a Balaton vízszintje alatt 80-100 cm-rel található. Na már most a víz az pedig lefelé folyik a gravitációnak köszönhetően. Szóval bármiféle mezőgazdasági munkához a területet vízmentesíteni kell és ezt ez állapotot fent is kell tartani. Ennek a költsége pedig nem az államé, hanem a bérlő cégé. A számok nyelvén ez 100 millió Ft-ba került 2016-ban, a 8000 ha-ból sem hasznosítható minden terület, 1/4-es arányokban oszlik meg szántóra, erdőre, legelőre, mocsárra nádasra. Mikor az állam már pedig ez a Fidesz kormány ideje alatt történt és felakarta bontani a 20 évvel korábban megkötött szerződést, mondván, hogy jó erkölcsbe ütközik a 10 Ft-/ha földbérleti díj, a cég felajánlotta semmi gond, kifizetik a területért a piaci árnak megfelelő bérleti díjat cserébe az állam vállalja át a vízkormányzást tőlük. Persze ezt utóbbit az állam nem akarta, csak a területeket megszerezni valamelyik csókosnak, csókosoknak. Végül is többszöri pereket követően az állam alulmaradt a dologban, hogy véglegesen-e azt nem tudom, mert azóta eltelt 2 év, hogy onnan eljöttem, de a cég még mindig működik. Az, hogy a cég megtudta nyerni az állammal szembeni herce-hurcát, ahhoz szükséges volt olyan német ügyvédre is akinek a napidíja 20.000 Euró volt, igen nem forint nem elírás, hanem valóban ennyi, én saját magam rögzítettem be az utalást és engedélyeztem mint az egyik rendelkező a bankszámla felett, együttes aláírás volt, kellett hozzá még a másik kolléga is. Kettő ilyen számlát is fizetett a cég, a napi munka felsorolásban pedig olyanokat lehetett olvasni, hogy Lázár Jánossal, Fazekas Sándorral és hasonló személyekkel folytatott tárgyalásokat. Na az ilyen embertől nem sajnálom a napi 20.000 Eurót, de amikor felhőtologatásra fizetik ki az adófizetők pénzét sógor-koma, jóbarátnak, azokat úgy meglincselném. Visszakanyarodva a cég működésére 2017-es beszámolóban 8,5 milliárd Ft jegyzett tőkéje volt, ez az a vagyoni dolog pénz, eszköz amit a tulajdonos a cég rendelkezésére bocsájtott. Ez a cég 100 főt foglakoztat manapság, persze lehet mondani, hogy az állami gazdaság idejében meg több ezret. Igen ez igaz, de azóta az MTZ-k helyett 400-500 Le John Deerok vannak, robotvezérléssel. Részben a fejlődés ezt hozta, meg nyilván az olyan ágazatokat amelyekre esély sem volt nyereségessé tenni, vagy folyamatosan veszteséget termelt az idővel szépen leépítették. Még ma is van állattartása a cégnek, ami azért nagy szó, mert munkaigényes és kevésbbé jövedelmező mint szimplán növényt termeszteni. Tudom mert vannak mezőgazdasági ügyfeleim akiket könyvelek és látom a számokat. Szóval ez a cég tart 1500 db Angus marha tehenet és ennek a szaporulatait dolgozza fel, és értékesíti multi áruházakban. Aki szereti és ismeri ezt a terméket, az lehet már találkozott nagyobb áruházak polcain, de Balaton parti vendéglőkben is ráakadhatott, vagy éppen Budapesten hambugerező helyeken is. Még egy érdekes dolog, hogy ennek vállalkozónak érdemes volt privatizálni a céget: SOHA EGYETLEN FT OSZTALÉKOT NEM VETT FEL A CÉGBŐL, CSAK BELETETT. Na ezt sokan hiszik el, adódik a kérdés, hogy miért csinálja akkor? Ahogy említettem szenvedélyes vadász ember, már pedig ennek a cégnek van vadgazdálkodási ágazata is és ezért inkább a cég folyamatos fejlesztést tartja fontosabbnak, évi 200-300 milliókat simán visszaforgatnak új gépek és egyéb vásárlásba. A másik dolog világ vállalkozó a tulaj, itt Magyarországon is vannak más területen működő érdekeltségei, Németországban és szerte a világban is, szóval bőven van más jövedelem forrása. Folyt: köv.

Brix 2018.12.23. 14:31:48

Igen , rendszerváltás kellene , de az az ügyes elit , amelyik magához ragadta a hatalmat , 2010-ben, ezt nem fogja megengedni a társadalomnak, demokratikus keretek között... A túl nagy társadalmi felhatalmazás , mindig gyanús, hogy valami kisiklott, össztársadalmilag-gazdaságilag, a plurális alapokra épülő , liberális demokráciában. A Hitler-Hugenberg kormány is 52.5 %-át szerezte meg a szavazatoknak anno, kihasználva a demokratikus pártok szétaprózódottságát, és a gazdasági válság hatására elharapózó uszító demagógiára, másoknak nem volt válaszuk... Úgy tűnik, demokrácia nem védett az autoriter hatalomra törő zsarnokoktól...Mégis, egészen meglepő, hogy az EU-ban- egy egypárti, autoriter rezsim jöjjön létre , olyan tökéletes és szilád hatalmi struktúrát kiépítve maga mögött/ mellett, ami szinte megdönthetetlen...Ehhez képest a lengyel illiberális demokrácia egészen kispályás... Egészen elképesztő, hogy nálunk a legutolsó falusi iskolaigazgatótól a jegyzőig, szinte mindenki Fideszes és ennek a hatalmi struktúrának a kiszolgálója....Az a pár ezer vagy tízezer ember , aki működteti a rendszert, egészen jól meg van fizetve- akik meg igazán elégedetlenek : jelentős részben a 25-45 közötti korosztály- akik tudnának valamit tenni a változásért- 600 ezres létszámban külföldön dolgozik... Az elit többsége igen jól érzi magát ebben a rendszerben, mert azért 10 év eltelt 2009-óta, világszinten alacsony kamatok, a GNI 4-6%-át kitevő , netto EU források....10 milliárd euro devizatartalék kiosztása a vállalkozásoknak, gyenge forint , stb... Orbánéknak összejött, hogy páratlan nemzetközi környezetben tevékenykedtek és a nagytőke támogatása is akkora volt, ami a korábbinál szebb számokat eredményezett... Igaz, közben a gyenge forint miatt, lassan az EU legszarabb nettó keresetét nálunk adják, de a nagytőke ennek borzasztóan örül...Másrészt, azért voltak amit jól csináltak, pl. közmunkát adtak a kistelepülési térségekben , ahol addig nem volt semmi...
A közmédia propagandája+ közmunka - eredményeként megnyerték az összes kistelepülési térséget és a határon túli közvetlen támogatásokkal , meg a kinti magyarságot...
A konklúzióm az, hogy Orbánék nagyon ügyesen - lassan 30 éves munkával - kiépítettek egy autoriter rendszert, amit - úgy hogy kívülről is támogatják - megdönteni nem lehet, egyenlőre...
Orbánék és az őket támogató nagytőkés elit milliárdosokká váltak , ezen kívül elég sok támogatójuk van a nagypolgárság köreiben is (egykulcsos adó, megdráguló ingatlanpiac...)
Támogatja őket a kistelepülések kevésbé tájékozott lakossága és a határon túliak ...
A kádári, lakótelepi kispolgárság a legnagyobb vesztes , de ők már egyrészt elfogynak, másrészt gyermekeik már nyugaton dolgoznak vagy kevesen vannak hogy legyen valami változás ebben a rendszerben...
Van még egy fiatal , nagyvárosi értelmiségi réteg, akik a rendszer nagy ellenzői- világlátott ,tanult fiatalok- akik nem veszik be az agymosó propagandát- mert látják , hogy a NER -elit fiataljai huszonévesen milliárdokat keresnek politikai kapcsolatai révén, míg a többség csak vegetál...Most a rendszerváltás nem aktuális- bárhogy is látjuk , a rendszer súlyos hibáit és igazságtalanságit, antidemokratikusságát - de majd el fog jönni az idő, leginkább a külső körülmények megváltozása miatt...

l

Rébusz 2018.12.23. 14:34:47

Úgy tűnik, a cikkíróval egy cipőben járunk. A pontokkal is egyet tudok érteni, várom a folytatást. Két dolgot tennék hozzá: az egyik egy kis helyesbítés lenne: ha Magyarországon kívül módod adódna végig kísérni egy választási kampányt, akkor ugyanazt fogod látni: választások előtt jópofizás, minden kérdésre kimerítő, szimpatikus választ, de a lényeg, hogy lesz válasz, míg a választások után grimaszok, kitérő válaszok (azzal a tipikus politikus felsőbbrendűségi flegmasággal) vagy semmi válasz. A másik: jöhetne egy párt, aki a felsorolt pontokat komolyan veszi, de ennél sokkal több: szívügyeként kezeli, lelkiismereti kérdésnek! Tudom, sokat kívánnánk ezzel, de talán van rá esély, hogy akadnak még olyanok, akik képesek úgy politikai döntéseket hozni, hogy közben nyugodtan nézhessenek tükörbe is. Magyarország lehetne gazdag ország, de még hogyan! Luxus az, hogy a piacon hazait vásárolok és meg is tudom venni és friss élelmiszerekből főzök és nem gond kilonként vásárolni nyáron az idénygyümölcsöket, cseresznyét, meggyet.. Tudom, hogy vannak, akiknek drága és nem tehetik meg, de nyugaton az emberek nagy többsége nem tud 1500-2000 forintot és ennél többet kiadni egy kiló cseresznyéért, ami ráadásul még csak nem is hazai. Nálunk az a gond, amikor valaki azt mondja, nem telik rá, de cigarettára mondjuk igen vagy autóra hitelből.

Zoltán Rádi 2018.12.23. 14:46:15

@BiG74 Bodri: Igen. Hát, aki okosabb mint a Zuckerberg...:)

bda 2018.12.23. 14:49:30

@midnightcoder2:

Folytatás:

Amit még a saját szememmel láttam, hogy tulajdonos amikor eljön vadászni a családi, baráti körrel, akkor a saját cégének kifizeti a 30-40 ezer Eurókat alkalmanként, ezen is érdemes lenne elgondolkodni, hogy ezt hány magyar vállalkozó csinálná meg. Az összeg tartalmazza a saját cégének a szálláshely és vendéglátási szolgáltatásait mert ilyen ágazata is van, na meg a kilőtt vadak értékét. 2016-ban mikor ott dolgoztam akkor minden dolgozónak hivatalos bejelentett bére volt ágazatvezetők havi 500 ezer Ft körüli bruttó bért kaptak + cafeteria és 2-3 havi prémiumot + közel 1 havi bért Karácsony környékén, ez utóbbit minden dolgozó megkapta. A felső vezetés havi hét számjegyű összegeket kaptak akkoriban bruttóként. Természetesen voltak kevésbé felelős munkakörök ott azért alacsonyabb voltak a jövedelmek, de aki akart és tudott dolgozni és volt tudása azt azért megfizették. Ami magyar mezőgazdasági vállalkozásokat könyvelek ott például azt látom, hogy minden dolgozó minimálbérre van bejelentve, persze nem ennyit keresnek. Én úgy gondolom, ha az a privatizáció megfelelő embereknek történt volna még társadalmilag is lenne pozitív hozadéka. Sajnos épp úgy külföldiek között is akadt aki csak a maximális hasznot próbálta kiszakítani minél rövidebb idő alatt és aztán odébb állt. Ezeket kellett volna az államnak megakadályozni és olyan feltételekhez kötni, hogy hosszútávú működésre ösztönözte volna az illetőket. Akit érdekelnek konkrét cég adatok azoknak privátba elküldöm, ahol a perekről és egyéb dolgoknak utána tud nézni, sajtó megjelenések is történtek..

Rébusz 2018.12.23. 14:51:37

@külföldrekényszerültem: "Nevetsegesek vagytok, a par ezer fos kulfoldrol szervezett tuntetesekkel. A nemzetioldal, ha szukseges barmikor az utcara tud vinni 0.5 -1 millio embert" Egy fideszes ismerősöm mondta, amikor meghallotta, hogy a tüntetők fognak legközelebb bemenni az mtva székházba: nem fognak tudni bemenni, mert már nem fognak beférni :-)

Bkkzol 2018.12.23. 14:54:18

A független közmédia, mint olyan a világon nincs. Itt most kicsit sok a Soros meg Brüsszel, de a másik oldal ugyan ezt csinálja a hatalomban. Német, holland, francia lapok nem írnak arról, hogy az elkövető arab vagy fekete.. esetleg meg se száradt a bélyegző a tartózkodási engedélyén és már lopott, erőszakolt.
Ez se független!
Ha nagyon akarták volna Merkelék akkor gyorsan "lealázhatták" volna a magyar politikát gazdaságilag megfogva, de nem tették. Miért? Mindenki tudja, hogy az EU-s támogatások euró milliárdjait évekig nyugati cégek "nyerték". A morális harc szép pédája, hogy amióta a franciáknak is be van ígérve egy konc Paks II.-ből már minden rendben van. Sőt a legtisztább, legolcsóbb energia lett.
Amikor Hans és Jean viszi el a túlárazott megbízásokat miért jobb, mint ha Lőrinc? Mid két oldal ugyan olyan mocsok, gusztustalan.
Valaki megkérdezte már, hogy azt a hatalomtól, pénztől magát Istennek képzelő haldokló vénembert miért fogadják az EU vezetők??? Junckernek talán mentség az isiász miatti ritka tiszta elme. Ki választotta meg? Mire?
Egyik oldal se jobb, mint a másik. Azok a nyugati hatalmak nézik le kelt-európát akik eladták ezeket az országokat.... Évekig lázították az országot azután meg 6 teherautó lejárt amerikai konzervet küldtek segítségnek???
A rendszerváltás után is azért ábrándultak ki sokan ,mert csak a szabadrablást , rabló privatizációt láttuk. Amikor kiraboltak (akarom mondani privatizáltak) egy országot jött a következő fejlettlen , naiv ország....

bda 2018.12.23. 14:59:51

@Gandosz:
Én egy szóval nem szidtam az aktuális kormányt és a problémát nem kizárólag nekik tulajdonítom. Az ukrán helyzetet nem ismerem, még csak nem is jártam az országban és nem is gondolnám, hogy keleti irányokban kéne gondolkodni. Magyarország mindig is nyugathoz akart közeledni, kezdve a kalandozó magyarokkal. Miért tud Ausztria kis településén egy Mercedes kereskedés működni? Miért nem él meg nálunk egy hasonló településen egy Opel? Én valahol a vállalkozások adóterhelésében is problémát látok. Mikor kis településeken évtizedes szolgáltatások tűnnek el, takarék, gyógyszertár, boltok is lét és a nem lét határán működnek, tudom mert van ilyen ügyfelem akinek könyvelek és látom a számait. Neki is ugyanúgy havi 100 ezer Ft járulékot kell kifizetnie saját maga után mint egy nagy városban működőnek, na én az egyik problémát itt látom, hogy nincsen az adott település gazdasági helyzetéhez igazítva adókedvezmények. Ha az cél, hogy kis települések eltűnjenek akkor a legjobb irányba tartunk. Tény ehhez egyik kormány sem tett igazán lépéseket, de ezt nem a falusi Csok fogja megoldani.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2018.12.23. 15:00:00

@Neo07: "Ha rendszerváltásról álmodoztok, netán tényleg meg akarjátok tenni, akkor nyomorult bűnözők vagytok, akik ellen minden eszközzel fel kell lépni" Pontosan ezt mondta, 1956-ban Rákosi Mátyás is " Lépett is az ávó, gyengébbek kedvéért, akik akkor még nem éltek az ÁVH Államvédelmi Hivatal. Jártak ám a "fekete autók"
Ma megvan a mai ávó, amit úgy hívnak, hogy TEK. Megvettétek már a fekete kocsikat is?
Csak tudod érdekes módon az akkori "nyomorult bűnözők"-ből négy és fél évtized elteltével hősök, mártírok lettek. Tudod a történelem kereke forgandó, ismétli is önmagát.
Egy kicsit visszább az agarakkal, s nem előre kikiáltani ki a bűnöző, s ki nem.
Nicolae Ceaușescu sem magát tartotta bűnözőnek, de mégis a fal mellett végezte.

Orbán veje 2018.12.23. 15:09:17

@Bkkzol: "A független közmédia, mint olyan a világon nincs."

Haver! Tudod mi nincs? Olyan, hogy a média 90%-a orbán strómanjának kezében van, meg olyan nincs, hogy ellenzéki képviselők négy évente 5 percet kapnak a köztévében. Na olyan nincs máshol a világon.

Úgyhogy kurva anyádnak hazudozzál te rohadék fidesztroll!

midnightcoder2 2018.12.23. 15:12:48

@Brix: Ebben az a tévedés, hogy Orbánéknak túl nagy felhatalmazásuk van. Mögöttük pont annyian vannak mint ahányan mindig is voltak a jobboldal mögött. Ami miatt soknak tűnik az az, hogy a másik oldalon van nagyon kevés. És ez addig, amíg az MSZMP utódpártjai, azaz az MSZP és a DK el nem tűnik, így is marad. Ha ezek eltűnnének, mindjárt meggyengülne Orbán is, az ő hatalma elég nagy részét adja az, hogy bárki csak a fentiek ne. Ami az MSZP/SZDSZ kormányok eddigi tevékenységét látva annyira nem csoda. A másik amit fel kellene fogni, hogy az ország jelenlegi problémáira igazán baloldali-liberális válasz nincs. Ami nem jelenti azt, hogy Orbánék jól csinálják amit csinálnak, és nem kellene sok mindent másképp tenni, de egy olyan ellenzéknek ami Orbánékkal szemben nyerni tud, nagyon másképp kellene kinéznie.

1. Határozottan fel kellene lépni a korrupció ellen, és erre garanciákat is adni. Mert eddig azt láttuk, hogy az aktuális ellenzék - legyen bármilyen oldalon - lelkesen szidta az aktuális kormány korrupcióját, aztán kormányváltás után még nagyobb lett a tolvajlás. Ezért nem nagyon hisz ma senki a tisztakezű ellenzék mítoszában. Pláne, hogy az ellenzék gerincét ma az MSZP és a DK adná, akit már láttunk kúrmányon.

2. Orbán ellenzékének lenni nem annyi, hogy ha Orbán A-t mond, arra mi B-t mondunk. Orbán azért annyira nem hülyegyerek, és bizony van egy rakás dolog amiben igaza van. Más kérdés, hogy egy rakás dolgot rosszul csinál, illetve nem mer / akar felvállalni, pedig nagyon kellene. Pl. az egészségügy valódi átalakítása. Amihez pedig hozzányúlt, az nem mindig sikerült túl jól, lásd oktatás.

3. Egy olyan pártnak aki le akarja váltani Orbánt, elsősorban a magyar választók érdekeit kell(ene) néznie. Aztán Európa közös érdekeit. És a prioritási lista leges legvégén a mindenféle afrikai, közel-keleti migránsokét. És ha az utóbbiak érdekei ellentétben állnak az előbbiekkel, akkor nem az utóbbiak mellett kell síkra szállni, még akkor is ha személy szerint nagyon sajnáljuk őket.

Nekünk itt elsősorban az ország, másodsorban Európa problémáit kellene megoldani. És nem fokozni pár száz millió kultúraidegen, képzetlen ember befogadásával. Ezek nem megoldják a munkaerőhiányt, hanem terhelik a szociális rendszert. Azzal is számolni kell, hogy az a nagy jólét ami a mai nyugatot jellemzi, csökkenni fog. Ennek egy rakás oka van, egyrészt Ázsia felemelkedése egy olyan világban, ahol az erőforrások végesek, másrészt az egész emberiség életszínvonala csökkenni fog az olyan folyamatok miatt mint a környezetszennyezés, és a globális felmelegedés. A következő évtizedek ezekről a problémákról szólnak majd, és a jelenlegi, szeressük egymást gyerekek megközelítéssel ami a mai Európát jellemzi, ezt nem igazán lehet majd túlélni.

midnightcoder2 2018.12.23. 15:14:55

@Orbán veje: Vicces, miközben az írott sajtó nagy része az ellenzék kezében van, és jelenleg épp a legnépszerűbb hírportálon vagyunk ami szintén nem Orbánék kezében van, ahogy a második és a harmadik sem.

Bkkzol 2018.12.23. 15:17:15

@Orbán veje: Csúnyán beszélsz. Kimoshatná anyukád a szádat.
A magán média az magántulajdon, nem független. A közmédia se független sehol Pl. a német köztévé is torzít magának. Tudod pár percen belül lehet úgy forgatni, hogy könnyes szemű gyerekek vagy vagy huszonéves agresszív kan fekák vannak a képben.
Beszéljétek meg , hogy vegyen nektek több médiát Gyuri bácsi vagy Ungár Petike...

Orbán veje 2018.12.23. 15:18:38

@midnightcoder2: Haver az írott sajtót illetően hazudsz szokás szerint, hiszen köztudott rólad hogy egy rohadék orbánpribék vagy.

midnightcoder2 2018.12.23. 15:18:44

@Sütemény1975: Mi azokban a sportokban nyújtunk kimagasló teljesítményt amik amúgy kb. senkit sem érdekelnek. És pont ezért. Azokban a sportokban amikben pénz van és vonzzák a nézőket, Pl. foci, egy kalap szart sem érünk. És eleve mi a fenéért kell a szórakoztatóiparba állami pénzt tolni ? Ok, toljunk de akkor nekem is vegyen a kormány legalább egy VR szemüveget meg egy erős desktop gépet, mert én meg a számítógépes játékokat szeretem, és nem a focit. És gyanítom, többel növelem a magyar GDP-t mint a stadionok átlagos látogatója.

martineden 2018.12.23. 15:22:39

@ulpius66: ,,tik csak futkossatok neki."..........Aha,tik!Melyik tanyarol szabadultal,fidesztroll?A rogan tonyo perteputtya vagy,ugye.O legalabb beismerte,h paraszt gyerek.Felkapaszkodtal az uborkafara es most visitasz,mert felsz,h leesel?

Orbán veje 2018.12.23. 15:23:21

@Bkkzol: Haver ezt előbbi is elmondtad. Rögtön kiderült rólad hogy egy mocskos orbánbérenc vagy. Így hát én is csak ismétlem magam: a jó orbánista kurva anyádnak hazudozzál.

midnightcoder2 2018.12.23. 15:27:53

@Orbán veje: Ott a Népszava, ott a HVG, ott a 168 óra, ott az Élet és Irodalom, stb.

nepszava.hu/1130396_nepszava-emelkedik-a-peldanyszam

"A nyomtatott lappiacon hosszú évek óta páratlan mértékben, 69 százalékkal nőtt a Népszava átlagos napi értékesítése tavalyhoz képest– derült ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) adataiból. Naponta, átlagosan 18 ezer 400 darabot adtak el lapunkból, ezzel megelőzte a Magyar Nemzetet és a legolvasottabb hazai politikai napilappá vált."

Na most, ha az ellenzéké a legolvasottabb politikai napilap, övék a három leglátogatottabb netes portál, akkor elég vicces a sajtószabadság hiányáról ajvékolni.

Bkkzol 2018.12.23. 15:32:03

@Orbán veje: valóban komoly érveid vannak

midnightcoder2 2018.12.23. 15:36:29

@bda: Valóban voltak pozitív kimenetelű történetek is, Pl. a Lehet hűtőgépgyár is működik a mai napig, igaz már mint Zanussi. De Pl. ahol én dolgoztam, azt felvásárolta a vezérigazgató elvtárs, a párttitkár elvtárs és a szakszervezeti vezető elvtárs MRP részvényekért és kárpótlási jegyekért, aztán szépen felszámolta, és azóta is csak omladozik az egész. És jó pár ilyet láttam akkoriban.

pizo 2018.12.23. 15:49:37

@midnightcoder2: Pontosan tudom. 1971-ben születtem, 1989-ben érettségiztem. Még emlékszem jól a Kádár-rendszer végére (kb. 79-től). Azt látom, hogy a korosztályom szeretne változást, aki 89 előtt lett felnőtt, jó része nosztalgiázik a Kádár-rendszeren, aki meg mondjuk kb. 78-79 után született, még (kis)gyerek volt a "rendszerváltáskor", nem tudja, hogy a mostani állapotok erősen emlékeztetnek a 80-as évekre.

Zoli

midnightcoder2 2018.12.23. 16:30:29

@pizo: Én 69-ben születtem, 87-ben érettségiztem. Pont végigéltem a gengszterváltást, az illúziókkal és azok lerombolásával együtt. 89-ben lelkesen beléptem az SZDSZ-be és simán elhittem, hogy itt egy új, szabad világ lesz ami pár éven belül utoléri nyugat-európát. Aztán jött szembe a csúnya, gonosz realitás, aminek a vége az lett, hogy nem csak hogy mi nem érjük utól az akkori nyugatot, de a mostani sem fogja soha.

marosy 2018.12.23. 16:30:45

A kurva anyádnak kell rendszerváltás.

Sas882 · http://raktarbazis.blog.hu/ 2018.12.23. 16:35:18

A rendszervaltas ott kezdodik, hogy egykori MSZMP ill. KISZ tagok semmilyen funkciot nem kaphatnak az uj rendszerben.
Meg az igazi “ellenallok” sem.

pizo 2018.12.23. 16:35:57

@midnightcoder2: Én is azt gondoltam hogy lesz változás, bár semmilyen pártba sem léptembe. Mostanra rá kellett jönnöm, hogy az én aktív életemben már nem lesz döntő javulás.

Zoli

BiG74 Bodri 2018.12.23. 17:24:56

@bda:
Ez jó volt, köszönöm!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.12.23. 17:31:52

@Behajtó70: Szépen felmondtad a propagandát!
Mehetsz a pénzedért!

Andy73 2018.12.23. 17:49:39

@midnightcoder2: "Aztán jött szembe a csúnya, gonosz realitás, aminek a vége az lett, hogy nem csak hogy mi nem érjük utól az akkori nyugatot, de a mostani sem fogja soha."

Azért eléggé pesszimista vagy, mint a magyarok általában. Az akkori nyugatot már sok tekintetben régen lehagytuk. Mi is a nyugat, az EU része vagyunk, csak nem olyan gazdagok, mint annak a vezető (centrum) országai. Nézz meg egy 80-as években készült nyugatnémet filmet, és hasonlítstd össze a mai világgal. Az akkori csúcsautók azóta már oldtimerek lettek, az akkori átlag autók és átlag életszínvonal ma eléggé szerénynek, szinte primitívnek számít. Vagyis a hatalmas technikai fejlődés miatt nem sok értelme van összehasonlítani a mai világot a 30 évvel ezelőttivel.
Az más kérdés, hogy nem csak mi fejlődünk, hanem a nyugat is, így egyhamar aligha érjük utol őket. A kérdés inkább az, hogy közeledünk-e hozzájuk, vagy távolodunk.
Az elmúlt 30 évben sok esetben viszont az volt a kérdés, hogy összeomlik-e éppen a gazdaságunk, vagy sem. Jellemzően akkor, amikor baloldali kormányok voltak hatalmon. A 80-as években is elsősorban azért ért véget a kommunizmus, mert pénzügyileg fenntarthatatlan volt Aztán az idősebbek még emlékezhetnek a Bokros-csomagra, a fiatalabbak pedig már az IMF és a világbank mentőcsomagjára is, amivek a böszmééket tartották hatalomban évekig. Most legalább pénzügyileg stabil az ország, a GDP-növekedés is rekordot döntött, a munkanélküliség pedig elenyésző. A fizetések persze továbbra is elmaradnak a nyugatiaktól, de a különbség abban is csökkenőben van.

midnightcoder2 2018.12.24. 03:32:00

@Andy73: A technológia persze fejlődik, és ez sok mindent elfed. De azért a 30 évvel ezelőtti AKAI kazettás deck és a mai 10 ezer forintos MP3 lejátszó nem egészen ugyanazt a műszaki szinvonalat képviseli még akkor sem, ha esetleg van egy rakás műszaki paraméter ami alapján ez utóbbi jobb.

bda 2018.12.24. 08:37:32

@midnightcoder2: Igen ebben teljesen egyetértek veled, ahogy írtam is ritka esetek és általában egy rövid távú vagyongyarapítást szolgáltak. Ez utóbbi kiszűrésében volt felelőssége az aktuális kormányzásnak, hosszútávú kötelezettség vállalásra lett volna szükség.
süti beállítások módosítása